Tuesday, May 26, 2009

BUKTIKAN KESETIAAN KEPADA NEGARA

Assalamulaikum...


Salam Perpaduan...


Bertindak salah dan tak bertindakpun salah. Fenomina mencari POPULARITI saya lihat akhir-akhir ini semangkin menjadi-jadi. Apa sahaja isu akan dijadikan primis untuk menaikan nama mereka seolah-olah mereka ini pembela 'Masyarakat Sejagat'. Apa yang pasti ramai yang terkilan dek kerana tindakan BODOH dan menyalahgunakan 'hak kebebasan' ini. Laungan Propaganda dunia Barat tentang 'Hak Asasi' serta 'Demokrasi' ini saya lihat semangkin meresap kedalam minda dan perlakuan golongan 'gilakan kuasa' serta Populariti ini. Selepas membuat sesuatu 'tindakan', golongan ini pasti menghalalkannya dengan alasan KEBEBASAN BERSUARA serta HAK ASASI MANUSIA.


Perhimpunan sebagai tanda sokongan kepada perjuangan LTTE di Sri Langka ini suatu yang boleh dipersoalkan. Dimanakan kiblat mereka ini?. Benarkah ada keikhlasan pada perjuangan golongan ini atau ada agenda lain tersembunyi?. Hanya mereka-mereka yang terlibat sahaja mampu menjawabnya. Pada saya, mengajar rakyat untuk melakukan sesuatu perkara yang bukan menjadi budaya kita adalah suatu tindakan yang sangat tidak wajar. Mungkin ingin dilihat HERO dimata masyarakat mereka ini lalu mengunakan platform ini untuk menjulangkan lagi nama mereka. Kenapa saluran Perhimpunan ini diambil bagi menyibuk hal ehwal dalaman Negara lain. Tidak adakah lagi saluran yang lain. Akhirnya Kerajaan juga dibebankan dengan menyelesaikan tindakan tidak berakal ini. Bila bertindak tegas Kerajaan dikatakan Zalim dan kalau tidak dikatakan Longlai dan macam-macam lagilah presepsi yang cuba dibentuk oleh golongan ini.


Penyedap cerita pulak ada golongan lain juga bertindak sama tapi tak serupa. Penganas cuba dijadikan Hero. Dicadangkan pulak untuk dijadikan Warganegara. Manusia yang dibawa kepimpinanya satu ketika dulu telah menyebabkan lebih 50 ribu tentera dan polis yang terbunuh. Cheng Peng dari PKM hampir mula diagungkan. Saya kira gerakan ini suda lama oleh orang-orang yang masih setia padanya. Kalau tidak masakan Tugu Peringatan Perjuangan Komunis telah ujud di Nilai dan beberapa tempat lain lagi. Pejuang Kemerdekaan mana mungkin akan membunuh rakyatnya sendiri. Membunuh rakyatnya sendiri bukanlah seorang pejuang tapi seorang PENGGANAS. Bukti keganasan ini mangkin terserlah bila Tanah Melayu yang sudah diistiharkan MERDEKA terpaksa pulak berhempas pulas untuk mengekang kegenasan golongan PKM ini. Kalau benar seorang pejuang kemerdekaan maka golongan ini seharusnya berhenti membunuh bila kemerdekaan sudah tercapai. Ternyata benar perjuangan mereka adalah untuk kepentingan Gerakan serta ideologi mereka sendiri. RAKYAT MALAYSIA MERDEKA harus menentang sebarang bentuk propaganda untuk menaikkan nama pengganas ini apatahlagi untuk menjadikan dia seorang WARGANEGARA.


Jangan biarkan jasa orang terdahulu yang berjuang untuk kesenangan serta kemerdekaan kita pada hari ini disia-siakan. Bertapa keciknya hati pada pejuang ini bila orang yang membuat onar terhadap Tanah ini mula diberikan tempat. Perjuang kecil saya dalam penulisan ini adalah terlalu kecil berbanding perjuangan Kemerdekaan orang yang tedahulu. Sebagai Warga Merdeka, jangan biarkan tindakan gila segelintir masyarakat yang gilakan populiriti ini menjadi kenyataan.


Sekian...


Assalamulaikum...


Salam Perpaduan.

No comments:

Post a Comment