Friday, June 28, 2013

BILA ANUAR IBRAHIM SUDAH BERSUMPAH?



Bahawa saya Anuar bin Ibrahim, setelah dipilih sebagai seorang Ahli Dewan Rakyat dengan sesungguhnya BERSUMPAH, bahawa saya akan dengan jujur melaksanakan kewajiban-kewajiban saya sebagai yang demikian dengan segala daya upaya saya, bahawa saya akan menumpahkan taat setia yang sebenar kepada MALAYSIA dan akan MEMELIHARA, MELINDUNGI, serta MEMPERTAHANKAN PERLEMBAGAAN nya.

Sumpah yang sama dilafaz oleh semua 222 Yang Berhormat Kerajaan dan Pembangkang 


1. Apakah kewajiban -kewajiban sebagai Ahli Dewan Rakyat dan sebagai Ketua Pembangkang di Parliament? Adakah kewajiban - kewajiban ini akan dipenuhi setelah mengangkat sumpah?

2. Bagaimana dengan menumpahkan Taat Setia kepada Malaysia? Adakah memburukkan Nama Malaysia diluar Negara boleh dikira sebagai ketaatan kepada Malaysia atau sebaliknya?

3. MEMELIHARA, MELINDUNGI serta MEMPERTAHANKAN PERLEMBAGAAN pulak harus ditafsir Bagaimana? Adakah merusuh, berdemostrasi, memfitnah serta meghasut Rakyat untuk kepentingan sempit boleh didefinisikan sebagai MEMELIHARA, MELINDUNGI serta MEMPERTAHANKAN PERLEMBAGAAN Negara?

Persoalan paling besar???

APAKAH SELEPAS INI TINDAKAN MEREKA SELARI DENGAN SUMPAH MEREKA INI????

Ramai barangkali telah memilih jawapan nya sendiri. Namun Bagi saya kesediaan puak puak ni mengangkat SUMPAH sangat cukup mengambarkan penerimaan serta pengiktirafan mereka terhadap pilihanraya ke-13 baru baru ini. Tapi saya cukup Yakin bahawa hasutan dan kekecohan masih lagi belum berakhir kerana tuntutan Nafsu melebihi SUMPAH ini dan segala galanya. Yang pelik masih ada segelintir Rakyat yang taksub masih mahu dijadikan seperti LEMBU dicucuk hidung.

Dalam Dewan Yang Mulia tenang sahaja tapi diluar rupanya bergelora. Apa ditanam dalam kepala sehingga tidak tahu betul dan salah. Pengikut menurut bagai pak turut, apa dikata angguk sahaja bukannya mengira betul dan salah. Asal mereka jangan dibantah, kalau dibantah mudah melatah, kalau dilarang menjadi berang, kalau ditegah bukan beralah kasihan Polis dan Penguasa menjadi mangsa. Pandainya pula mereka menukar cerita kata mereka dilayan sengsara sedang Polis bertindak membabi buta, tak sedar diri yang membuat salah. Bagaimana mengatur jenis ini? Ditangkap Salah Tak Tangkap Masalah

Apakah kesudaan DRAMA ini? tapi ternyata belumpun sampai sehari selepas mengangkat sumpah, Titah Baginda YDPA dijadikan bahan cerita sehingga dikata skrip hanya dibaca setelah disedia pejabat pm la pulaaaa. apala cerita tak habis kesudah. seronok mengata dan berpolitik entah sampai bila.

Harap-Harap Bertaubatlah sebelum TERLAMBAT

Pada saya AMAN penting untuk semua...

Salam Perjuangan.

No comments:

Post a Comment